Har du en løsning som er helsefremmende eller som kan bidra til et mer inkluderende samfunn?
Søknadsportalen til inkubasjonsprogrammet 2023 er nå åpen! Som deltaker i programmet får utvalgte gründerteam oppstartshjelp gjennom kursmoduler som løper over et halvt år, tilgang på digital læringsplattform og verktøykasse, eget arbeidsområde med oppgaver for utvikling av din virksomhet, veiledning og nettverk.
For å delta i inkubasjonsprogrammet må du ha en løsning som har potensiale for å kunne bli en bærekraftig virksomhet. Du kan søke om å delta dersom du har en tidlig fase idé, eller dersom du allerede er i gang med en løsning der du trenger støtte på veien for videreutvikling, implementering og skalering. Deltakelse innebærer en egenandel a kr 3000,- eks mva.
Vi tar i mot søkere fra hele landet, men prioriterer søkere fra Vestland. Avhengig av hvor deltakerne er lokalisert vil vi gjennomføre programmet digitalt, fysisk eller som en hybrid løsning.
Programmet varer fra august 2023 til februar 2024. Søknadsfrist er 15.06.2023.
Som deltaker i inkubasjonsprogrammet får du:
7 Kursmoduler (fysisk og/eller digitalt)
50+ digitale kurs for gründere
100+ digitale verktøy
Håndbok med oppgaver
Egen arbeidsflate
Veiledning og mentoring* (*etter avtale)
Medlemskap
Nettverk
Kurs og workshops
Gjennom programmet vil du som deltaker få kursing fra dyktige fagfolk innen ulike nyttige kategorier når man starter et selskap. Sosiale entreprenører har ofte et litt annet utgangspunkt når man jobber med forretningsutvikling, finansiering o.l enn mer tradisjonell forretningsutvikling. Derfor tilstreber vi at alle kursene vi tilbyr vil være tilpasset og ta hensyn til de problemstillingene man møter på når man jobber med sosial innovasjon.
Digital læringsplattform
Du vil få tilgang til en omfattende digital kursplattform med videoer hvor eksperter på ulike deler av forretningsutviklingen deler sine beste tips, og en rekke øvelser, maler og verktøy som kan være nyttig for utvikling av din virksomhet.
Mentortjenester
Som en del av programmet kan du søke om å bli koblet til en mentor via Social Impact Lab. Vi har en rekke forretningsutviklere i vårt ressursbibliotek. Mentortjenester er en tilleggstjeneste til programmet som vi tilbyr etter egen avtale og etter behov.
Veiledning
I tillegg til felles kursing, vil du som deltaker få oppfølging og én-til én veiledning med en rådgiver for å ha en sparringspartner rundt utviklingen av bedriften. Veileder følger deg opp underveis i programmet og som sørger for at du får relevant og nyttig påfyll for utvikling av din bedrift.
Medlemskap og sosialt nettverk
Som deltaker i inkubasjonsprogrammet vil du få medlemskap hos Social Impact Lab. Du får invitasjon til både sosiale og faglige arrangementer, og blir del av vårt nettverk innen sosialt entreprenørskap. Via medlemskapet vil du også få en god arena for å teste og utvikle ditt konsept & et ekstra sett med “kollegaer” du kan sparre med og lære fra.
Om Social Impact Lab:
Social Impact Lab er tidligere Impact Hub Bergen, og var det første co-working hus og senter for sosial innovasjon i Norge. Vi har arbeidet med å støtte sosiale entreprenører i ti år, og skiftet navn og lokasjon i 2021. Helt siden starten i 2011 har vi jobbet systematisk med samfunnsrelaterte utfordringer, både gjennom programmer, arrangementer, prosesser og gjennom medlemmene våre sine virksomheter innen alt fra folkehelsetjenester til velferdsteknologi.